Razlagamo.si

Posvet Razlagamo.si
kot skupna točka za izobraževanje na daljavo je potekal
v petek, 3. 7. 2020 na Univerzi v Mariboru.

Cilji posveta so bili:

  • evalvacija dosedanjih aktivnosti v gibanju Razlagamo.si in načrtovanje nadaljnjih aktivnosti,
  • pregled dobrih praks na področju poučevanja na daljavo v krizni situaciji,
  • oblikovanje smernic za podobne situacije v prihodnosti.

Na osnovi tako znanstvenega kot strokovnega dolgoletnega dela na področju izobraževanja na daljavo smo na plenumu posveta vsi sodelujoči, razdeljeni v heterogene skupine strokovnjakov, sodelujočih učiteljev, študentov, ki so v projektu sodelovali kot prostovoljci, in učiteljev iz fakultet organizatork, odgovorili na nekatere prepoznane izzive gibanja in stičišča Razlagamo.si. Raziskali in podali smo veliko možnih rešitev, ki se med seboj prepletajo in nekatera izmed njih pokrivajo hkrati več navedenih izzivov, zato jih zapisujemo kot celoto. Omejili smo se le na rezultate, ki so sistemske narave in zato z njimi želimo seznaniti pristojne inštitucije.

  1. Vključitev vseh deležnikov. V aktivnosti stičišča bi bilo moč na različne načine vključiti ZRSŠ (predmetne skupine, dodatni učitelji iz njihove baze in recenzenti vsebin med svetovalkami), ki bi sodelovale pri recenzijah vsebin stičišča z namenom višanja kakovosti objavljenih video razlag. Pristojnim inštitucijam predlagamo, da se na vsaki šoli ustanovi t.i. usmerjevalna skupina za koordinacijo pouka na daljavo oz. redna letna preizkušanja te oblike dela.
  2. Nacionalni minimalni standardi načinov poučevanja na daljavo. Predlagamo delitev na tretjine in sicer 1/3 dela po pristopu obrnjene učilnice z video razlagami, 1/3 videokonferenčnih srečanj in 1/3 samostojnega dela učencev/dijakov ob pripravljenih pisnih gradivih. Dodatno predlagamo, da se video razlage koncentrirajo na temeljne pojme.
  3. Kakovost gradiv. Gradiva naj bodo odprto dostopna. Določiti bi bilo potrebno bolj natančno strukturo video razlag (npr. v uvodu napoved ciljev, video razlaga s kazalom, razdeljena na vsebinske segmente s podnaslovi, aktivno vključevanje učencev), dolžina video razlag (7 minut za najmlajše uporabnike, 14 minut za predmetno stopnjo OŠ in 21 minut za srednješolce). Potrebno je napisati smernice za uporabo in osmislitev video razlag pri pouku.
  4. Ranljive skupine učencev. Predlagamo eksplicitno vabilo ranljivim skupinam (npr. učencem iz specifičnih jezikovnih in kulturnih okolij, učencem z učnimi težavami…). Zelo dobrodošla bi bila tudi diferencicija za različne skupine učencev in dijakov, in sicer pri samih video razlagah in pri načinih uporabe video razlag.
  5. Vrednotenje. Sistem objavljanja video razlag bi lahko sledil sistemu objavljanja strokovnih člankov z vnaprej pripravljenim točkovanjem. Objava recenziranih video razlag naj se ovrednoti s točkami za napredovanje v nazive (dopolnitev Pravilnika o napredovanju zaposlenih v VIZ v nazive).
  6. Promocija. Informacije o portalu Razlagamo.si bi lahko še bolj aktivno delili na socialnih omrežjih, prek sodelujočih učiteljev, preko ravnateljev, na šolskih spletnih straneh … Potrebno je spodbuditi nova predmetna področja in njihove snovalce, ki so sedaj malo ali niso zastopana na portalu Razlagamo.si, in sicer preko ZRSŠ in drugih vzvodov.

Za Razlagamo.si

red. prof. dr. Blaž Zmazek, doc. dr. Igor Pesek, red. prof. dr. Alenka Lipovec, izr. prof. dr. Katja Košir in Vesna Zmazek